Het Retiro verhaal

22 maart 2016 - Buenos Aires, Argentinië

>Eindelijk Wi-fi !Ondertussen goed aangekomen in BA en momenteel aan het hobbelen met de nachtbus.Binnen een 2 tal uurtjes arriveer ik in Mendoza waar mijn echte vakantie moet beginnen.Na mijn lange vlucht ,gisteren direct het busstation in het cebtrum van BA opgezocht.Gelegen naast het treinstation,vlakbij de sloppenwijk....een mega -plaats waar misschien wel 100 busmy hun tickets verkopen naar de meest verre plaatsen in en buiten het land.Voor iedereen wat wils:arm,rijk,jong,oud....een smeltkroes van mensen bij mekaar in een niet zo gezellige ,veilige omgeving.Hier moest ik mijn bagage kwijt in een locker ....nog de stad in voor geldwissel,een stekker kopen en misschien nog een terrasje meepikken...nog tijd zat.Een heel gedoe....veel te veel mensen voor veel te weinig lockers+de helft opengebroken of sloten geforceerd.Toch heb ik het geriskeerd maar ben wel op een drafje het hoognodige in de stad gaan doen.Met een doemscenario in mijn hoofd,nr 183 en inhoud veilig terug in mijn bezit.Gepakt en gezakt,een koffietje gaan drinken,batterij opgeladen om uiteindelijk 2 uur te vroeg in de wachtzaal van mijn vertrek te belanden.Buiten alle verwachting ,de tijd is voorbij gevlogen. Aan de "babbel " geraakt met Argentijnen .Wat een inspanning...met mijn beetje Spaans volgen en je ook nog  verstaanbaar maken..Moe ,veilig en wel ,op tijd op de de bus gestapt.Een spelletje bingo met heel de bus,een maaltijd,een paar glazen Malbec,een glaasje cava en mijn eerst dag zit erop. Hasta pronto.

P.s.:al wie via de mail mijn reislink heeft gekregen......nee ,ik heb geen belangen bij "ola"_ijsjes.Stomme schrijffout..mijn eerst spaanse les....Hola...je schrijft het niet zoals je het uitspreekt.Sorry,juf Kelly.

1. Lutgarde:
    22 maart 2016
    Blij dat je goed bent aangekomen. Al een heel leuk verhaal! Hier in België niet zo een goed nieuws..waarschijnlijk heb je het daar ondertussen al via de nodige media vernomen. Aanslagen op luchthaven en metro..Brussel ligt lam. Wat een wereld...
    Tot later beste zus, geniet van je vakantie xxx
  2. Mieke van de Neerhoflaan:
    22 maart 2016
    Hoi buurvrouw !
    Na misschien toch een vermoeiende reis kan je vakantie echt beginnen.
    Geniet volop van je avontuur...wees voorzichtig en ik kijk uit naar jou spannende
    verhalen...veel plezier en tot later xxx
  3. Jo:
    23 maart 2016
    Hoi Gerda,

Goed dat je even het land verlaten hebt. Ondertussen zijn de gebeurtenissen hier wereldnieuws.
    Geniet van alle indrukken die je weer zult opdoen. En hopelijk lukt het ons om daarna eens af te spreken om bij te praten.
    Maar eerste tango, fiesta, landschappen en kennis maken met veel nieuwe mensen...
    Een reuze reis!!
    Jo