Water,zweet en jungle!

8 april 2016 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Het hoogtepunt van een reis naar Argentinie of Brazilie...de Iquazu-watervallen .Een geluk dat het momenteel laagseizoen is,anders heel waarschijnlijk overal aanschuiven en drummen om bij de mooiste plaatsen te komen.Zonder twijfel de moeite,impressionant en aan beide kanten heb je een fantastisch nationaal park waar je bijna 2 dagen kan in rondwandelen....schitterend georganiseerd,alles goed aangegeven,voor iedereen toegankelijk en veilig.Wel tropische temperaturen,bloedheet en vochtig met als gevolg een ongelooflijke fauna en flora....duizenden vlinders in alle kleuren,exotische vogels,de jungle.Momenteel logeer ik aan de Braziliaanse kant omdat ik hier voor een prikje in een prachtig hotel verblijf...ik weet nu waarom...de grens oversteken...een hele poespas en niemand weet eigenlijk hoe het juist zit met registratie.....dus ...bus op,bus af....Het heeft me meer inspanning gekost 25 km te overbruggen om van Argentinie naar Brazilie te reizen dan de 2000 km Salta-Iquazu.Trouwens ,na bijna 3 weken bussen...bijna 5000 km...kan ik zeggen dat de Lijn of NMBS hier nog wat kan leren.Lange en kortere afstanden worden zonder problemen overbrugd...vertek ,aankomst ,aansluitingen steeds op tijd,verantwoord en veilig rijgedrag van de chauffeurs ...(geen dolle,wilde bergritten....).zodanig dat je zelf optimaal kan genieten van het "reizen"....ik heb dit ooit anders meegemaakt ,mij afvragend of ik nog wel levend uit de bus zou stappen.Ondertussen ,hier in Brazilie,juist over de grens,ook kunnen ervaren dat je ineens weer met een andere cultuur te maken hebt...taal,eet- en drinkgewoonten....geen wijn maar bier,tequilla en andere exotische cocktails voor een prikje.De eetcultuur...veel vlees en fast-food toestanden.Morgenmiddag 13.30 de bus op voor mijn laatste trip naar BA.Zondagmorgen 8.00 uur kom ik terug in Retiro-station aan om op zoek te gaan naar mijn 2 de airbnb-ervaring.Weerom benieuwd!