Net een "iets anders" reisverhaal!

4 april 2015

Nee ,niet opgepakt door la guardia wegens drugs maar wel brutaal overvallen op één van de grote en chique boulevards van Buenos Aires bij klaarlichte dag..Een reisverhaal op zich....het ging zo snel dat ik er zelfs geen trauma aan kan overhouden.

Een onooglijk klein kettinkje met heel wat emotionele waarde ,brutaal van mijn hals gerukt.Allemaal nog te relativeren...geen lich.schade en uiteindelijk geen al te grote beslommeringen.De man na mij op het politiekantoor was er erger aan toe....bij het inchecken in het hotel hebben ze op een lepe manier zijn rugzak met alle persoonlijke en waardevolle spullen gejat. Hij was kompleet in shock.

Dus in plaats van tango te gaan dansen heb ik uren versleten op het politiebureau...een belevenis op zich.De dader hebben ze trouwens nog met veel vertoon te pakken gekregen,in de boeien geslagen,bijna uitgekleed....natuurlijk was de buit al lang verdwenen.....macho,macho!

Van pure frustratie ben ik een mega stuk vlees  friet ,sla en een fles Malbec gaan achterover slaan.De overschot mag ik gelukkig mee naar mijn hostel nemen.

Morgen hopelijk een beter verhaal!Mijn voornemen....eens terug in Belgie ,identiek kettinkje kopen...zal me eeuwig herinneren aan mijn moeke én Argentinie!

1. Ingrid:
    5 april 2015
    Wat een verhaal! Gelukkig al bij al nog niet té slecht afgelopen en goed verteerd. Gerda, focus nu maar verder op de vele fijne dingen daar. Fijne Pasen xx
  2. Dirk Verdyck:
    5 april 2015
    Ik denk dat er daar nog heel veel armoede is en dan krijg je zulke zaken!
  3. Gerda:
    5 april 2015
    Gewoon pech...wrong people on the wrong place!
  4. Mieke mariaburg:
    5 april 2015
    Wat een geluk dat je geen fysiek geweld moest meemaken, Gerda! Toch spijtig dat je je mama's kettinkje kwijt bent....daar moet je ook even van bekomen. Ik kan er van mee spreken. Voorzichtig zijn, he!
    Veel liefs, Miekexxx
  5. Gerda:
    6 april 2015
    Relativeren....het had erger gekund.Ik heb dikwijls aan jou moeten denken ,Mieke.Onze mama's zijn daarom nog niet uit ons hart!
  6. Lutgarde:
    6 april 2015
    Het belangrijkste is dat je niet bent gekwetst! Inderdaad pech hoor....en zoiets verwacht je niet op klaarlichte dag op een drukke plaats. Spijtig van het kettingetje van ons moeke! Probeer maar verder te genieten van je vakantie en posiitief blijven hoor! Blij te lezen dat je je goed amuseert in goed gezelschap! Wij zijn nu in Puerto Mogan, het is hier ook heel mooi weer, vandaag varen we met boot naar Puerto Rico. We wensen je nog veel plezier en geniet nog he! Veel liefs xxx