Cañon del Colca

21 juli 2017 - Chivay, Peru

Alvorens te vertrekken ,richting Puno en Isla Amantani....nu er nog een beetje Wifi is...mijn reisblog bijwerken.Twee dagen Cañon bezocht.De eerste dag,een prachtige wandeling gemaakt vanuit mijn hostel naar een dorp Ichupampa ,waar de aardbeving van augustus 2016 nog zijn sporen heeft nagelaten.Onderweg een vulkaan in actie kunnen bewonderen,een heerlijk zwavelbad van 38 graden genomen in een prachtig decor,een collectivo(gammel minibusje) genomen naar Chivay,wat geslenterd over de markt,alpaca(een soort lama,lijkt op steak) gegeten in mijn b&b en met de "kiekens" gaan slapenMijn tweede dag ....pechdag.Vroeg uit de veren 6.30,om de bus,richting Cruz del condor te nemen...niks te bus ,staking in Arequipa van het onderwijzend personeel...blokkeren heel het openbaar vervoer.Samen met een familie Fransen dan maar taxi genomen...alvorens mijn bestemming te bereiken moesten we ieders nog 70 soles betalen voor het Nat. Park.Wel veel geld,voor een paar condors te zien tussen een massa toeristen. Daar bovenop had ik totaal niet veel geld bij....dus ik wist niet of ik wel mijn retour kon betalen naar Yanque.Na een aantal condors te zien vliegen ,mijn wandeling naar het volgende dorp....5 km volgens Trotter....heel waarschijnlijk als je een condor bent...gemakkelijk 12 km langs de baan.bloedheet ,op 3500 m...aangekomen in Cabanaconde rond 13.30.Bleek er alleen een bus te zijn om 14 en 22 uur.Halsoverkop op een propvolle bus gestapt...kostte gelukkig maar 5 soles...bij overmaat van ramp vergaten ze te stoppen op mijn bestemming.....nog eens 2 km terug gewandeld.Ondertussen mijn hoogtestage doorstaan...vandaag ,richting 3800 meter ...niks internet,geen verwarming,geen warm water,temperaturen rond 5 graden,wel de mooiste sterrenhemel van de wereld.Eens Cuzco bereikt,en ontdooid....terug meer nieuws.

Balans 1 week Perú:Me gusta mucho Perú,vriendelijke mensen.Aan sociale kontakten geen gebrek....vele Fransen,Vlamingen,,Nederlanders.....allemaal fijne mensen met veel respect voor mens,natuur en cultuur.

Hasta luego.

Ps als er fouten in mijn tekst staan...perdone...ik zit hier buiten in' t zonneke te wachten tot het tijd is om te vertrekken....slecht zicht op mijn scherm.