Cusco-Lima-Huaraz

6 augustus 2017 - Huaraz, Peru

Eventjes geleden....slechte ontvangst hier in het hooggebergte.Vlucht Cusco- Lima goed verlopen.Een nachtje geslapen in Lima ....een noodzakelijk kwaad...gelukkig een goeie air b& b in hartje Miraflores; de betere wijk van Lima met vele hotels,winkels,restaurants en op loopafstand van de Pacific.Mocht ik hier langer verblijven,had ik anti- depressiva nodig....in de winter( dus nu) hangt hier konstant een hardnekkige mist...te vergelijken met bij ons de donkere novemberdagen,alleen warmer en vochtig.Dus snel wegwezen,9 uur bussen ,richting Huaraz.De eerst 5 uren ,in de mist...we passeren de triestige buitenwijken van Lima,daarna rechts de woestijnbergen ,links de oceaan....desolaat,grijs.Rond 14 uur klaart het op en rijden we weerom naar de 4000 meter....besneeuwde toppen komen in zicht ,een prachtige rit door het gebergte om uiteindelijk rond 18.30 te arriveren in Huaraz...een luidruchtige stad( ongetwijfeld wereldkampioen autotoeteren) en beginpunt voor velen van mooie wandelingen ,trektochten,alpinisme.De gringos( buitenl.. toeristen )zijn hier in de minderheid,prijzen de helft lager dan het Zuiden van Peru en hier beleef je meer het authentieke Perú.Mijn eerste dag een prachtige wandeling naar Laguna Wilcacocha...stevige klim met beloning.Gisteren excursie naar Pastoruri- gletcher..met mini- busje  richting 5000 meter om daarna 1 uur te wandelen naar de gletcher....SLOW-MOTION....hart en longen doen hun werk,Unieke belevenis.In het gezelschap, een Vlaamse die in Lima woont...fijn kontakt.Vandaag koffer gepakt om mijn reis verder te zetten....Caraz...2 uur collectivo,3 nachtjes verbliven...rustiger en nog mooiere wandelingen en excursies.Foto's later.Ondertussen veel coca- thee,veel slapen,lekker eten en drinken....écht vakantie!

1. Sophie S:
    9 augustus 2017
    Hallo Gerda,
    Je had gelijk...Huaraz was na M-P, het mooiste van de reis...Wij hebben een klim gemaakt van in totaal 3u30 tot laguna 69. Ik ben er hier in België nog van aan het uitrusten.....
    Mooie foto's die ze van u gemaakt hebben in M-P! behalve dan die spin...brrr...
    Geniet nog van je laatste dagen in Peru!
    groeten
    Sophie
  2. Gerda:
    9 augustus 2017
    Dag Sophie,
    Eergisteren L69 gewandeld....best heavy....kapot maar de moeite..3,5 heen ,2,5 terug...we hadden 7 uur de tijd...met de nodige bananenstops en mijn tong tot op mijn schoenen ,het gehaald.De hoogte..niet om te lachen!
    Gisteren L Parón.....wauw,wauw,wauw...ik stuur foto's!
    Vandaag Cañon del Pato...Wauw!
    De laatste 2 excursies,in gezelschap van keitoffe Canadezen....zestigers met veel humor en een ongelooflijke energie.Samen aperitieven,gaan eten,een beetje zot doen.Vandaag neem ik afscheid...nachtbus ,richting Trujillo.
    Jullie ondertussen terug veilig thuis met vele verhalen.We keep in touch.Dikke groet.
  3. Ludo:
    Hey Gerda,
    zo fijn, die reisblog van jou. Door je enthousiasme en de beeldige beschrijvingen genoot ik mee van jou reis. Niet dat ik die mee ga sponsoren hoor ;-)
    Nog steeds in grote bewondering van hoe je dat in je eentje allemaal klaarspeelt.
    Veilige thuiskomst.
    Tot dans ...
  4. Gerda:
    Dag Ludo,
    Fijn dat je mijn avontuur een beetje volgt.Door mijn enthousiasme en "druk vakantiebeleven" ,er niet toe gekomen je een heel gelukkige verjaardag te wensen.Bij deze....dikke kus en tot binnenkort.XXX
  5. Lutgarde:
    10 augustus 2017
    Echt heel mooi! Indrukwekkende landschappen! Wat een mooi land! Geniet nog van de laatste dagen xxx