Arequipa,Cañon del Colca

18 juli 2017 - Yanque, Peru

Ondertussen 2 dagen Arequipa achter de rug....na een vermoeiende busreis,met enige vertraging aangekomen in een prachtige stad...de stad van de eeuwige lente...staalblauwe hemel en steeds op de achtergrond de 3 vulkanen van 5000 en 6000 meter.2 nachten  gelogeerd in een super gastvrije hospedeja...moeder en dochter leggen je tiptop in de watten:prima kamer,lekker ontbijt,rustig gelegen en geslapen als een marmot.De eerste dag begonnen met een" free tour downtown "In tegenstelling met mijn vorige ervaring in Paracas...een super enthousiaste Peruaan die met de nodige humor je laat kennismaken met cultuur,natuur,geschiedenis,hoe en wat met aardbevingen.....Goed geinformeerd,mijn 2 de dag ,de stad verkend....San Katalinaklooster,ongetwijfeld het hoogtepunt van een bezoek aan Arequipa.Na een heerlijke pisco sour en een lekkere maaltijd met een glas wijn ,om 20.00 uur als een blok in slaap.Nu komt het spannendste van mijn verhaal....over turbulentie gesproken...rond 21 uur begint alles te beven en te daveren....un TERREMOTO 6,4 op de schaal van Richter!!!Vanmorgen wist mijn host te vertellen dat ze beneden op mij stond te wachten in de veronderstelling dat ik helemaal in paniek zou zijn.Half slapend heeft angst geen kans gekregen.Wel vanmorgen met een raar gevoel wakker geworden.Na het ontbijt ,hartelijk afscheid genomen...basic busreis richting cañon...stijgen tot 5000 m om daarna aan te komen in een piepklein dorp Yanque...3200 m...juist een wandelingetje gemaakt....op mijn adem trappen ,tegelijkertijd genieten van de omgeving en het échte Perú....super vriendelijke mensen in felgekleurde kleren met de baby's in prachtige sjaals op hun rug,ezels,paarden,ongeplaveide wegen.Mijn b&b is weer een pareltje..ik blijf hier 3 nachten ..tijd genoeg om de streek te verkennen en aan te passen aan de hoogte.Bij leven en welzijn tracht ik weer enige foto's door te sturen...momenteel traag internet.Hasta luego.