Van het Drakensberg- gebergte naar de Indische Oceaan.

15 november 2018 - Jeffreysbaai, Zuid-Afrika

Na een prachtige,spectaculaire  rit naar de hoogste berg in ZA,en grens met Lesotho,de volgende ochtend verder gereisd richting Oceaan.Eerst spannend wachten of mijn shuttle zou opdagen.Uiteindelijk werd ik veilig en wel gedropt in the middle of nowhere...Kokstad.Na door 2 dubieuze busmy geweigerd te worden omdat ik geen ticket online geboekt had,uiteindelijk met Greyhound na 9 uur bussen in Port Elizabeth gesukkeld.Weerom een super gastvrij onthaal...'s avonds laat mijn volgend traject nog geregeld en gelukkig maar ...de volgende dag liet Wifi het afweten.Een dag die ,ondanks alles,voorbij gevlogen is.;een lekker ontbijt,heerlijke "samp" als lunch,goei gezelschap en interessante gesprekken maakten een dag in PE toch nog de moeite waard.In de late namiddag gebust van PE naar Jeffreysbaai ( een uurtje rijden); surfparadijs.,prachtige stranden en super vakantiegevoel.Ook het begin van de "Tuinroute".Mijn B&B....waanzinnig mooi...ligging,Johan en Adri,alle goede zorgen en tips...een gastvrijheid om nooit te vergeten.Morgenvroeg reis ik verder naar Plettenbergbaai via het prachtige Tsitsikamma NP.Een nieuwe uitdaging staat me te wachten...ik huur voor 2 dagen een auto....als dat maar goed komt.Misschien haal ik wel de Afrikaanse krant....."spookbestuurder het gespot"!

1. Lutgarde:
    16 november 2018
    Waaauw, wat een prachtige landschappen. Zeer mooi! De kaart hier op de reislogger geeft trouwens een mooi overzicht van je route. Het is blijkbaar weer een heel mooie reis voor jou, waarschijnlijk weer om nooit te vergeten. Amuseer je nog! Bij ons is het mooi zonnig weer, maar wel koud weer op komst! Xxx
  2. Christ'l Maes:
    16 november 2018
    Knap Gerda, zo avontuurlijk! Geniet ervan!
  3. Ingrid:
    18 november 2018
    Avonturen en belevingen waar je sprakeloos van wordt ... maken je nadien tot de beste verhalenverteller! xx