Lima-Paracas

14 juli 2017 - Paracas, Peru

Hola amigos,Veilig geland ,geen host te bespeuren op de luchthaven....daar begint mijn avontuur....een Zweedse schone gevraagd even te bellen....Lionel zat blijkbaar in de file bij het ophalen van zoonlief van school .In een achterbuurt van Lima word ik gedropt...een hostel  om een paar uur te slapen om dan vroeg in de morgen naar de busterminal te vertrekken.Lionel...een superhost...geen moeite teveel...ook geen 5 woorden Engels....ineens alles uit de kast moeten halen met mijn Spaans....daar bovenop kamikazerit van 45 minuten dwars door Lima waarbij hij geen 5 minuten zijn mond houdt.....wij reizen om (spaans) te leren.Eens in de terminal van Cruz del Sur....betere busmy van Perú..te vergelijken met een kleine luchthaven.. .bagage inchecken,paspoort en handbagage worden gecontroleerd+ ik ben niet meer in Zuid Amerika....Nederlands,Frans,Vlaams,Engels +alle leeftijden+ een volle bus.( crisis?)Na 5 uur bussen ,aangekomen in Paracas....nu genieten van het zonneke,een pisco sour,een fantastisch hospedeja,ceviche eten met zicht op de Pacific.Wat moet een mens nog meer?Morgen 7.45 uur naar de Ballistaseilanden +Nat. Park Paracas....vogels spotten,zeeleeuwen,otters....Om 17 uur vertrekkensklaar voor de nachtbus naar Arequipa....richting bergen.....benieuwd.Foto's tracht ik later door te sturen....mss is mijn blog nogal uitgebreid en saai, maar ik doe dit ook als alternatief van een dagboekAltijd leuk om later nog eens te lezen.Hasta pronto.

1. Koen en co:
    15 juli 2017
    Het is absoluut niet saai, boeiend om te lezen, zoveel avontuur... we zijn benieuwd naar de fotos.
  2. Dirk Verdyck:
    15 juli 2017
    Het is er wel druk precies! Volgens uw laatste foto ben je nog thuis! Misschien maar eens aanpassen met het lokale schoons erop. Veel kijks en tot later!
  3. Lutgarde:
    16 juli 2017
    Niks saai hoor, het is al een mooi verhaal. Ben benieuwd voor de fotootjes! Veel plezier! Xx
  4. Esther:
    16 juli 2017
    Inderdaad, wat een avonturen, pas goed op jezelf en geniet ervan !
    Liefs van Esther.
  5. Lieve nauwelaers:
    18 juli 2017
    Hey Gerda,
    Een spannend begin van een groot avontuur!!! Geniet ervan!!
    Veel liefs,
    Benieuwd naar je verhalen ! Geniet er
    maar van . groetjes, Selma
  7. Ingrid:
    19 juli 2017
    Hallo Gerda, ik ben slechts enkele uurtjes thuis van een fijn weekje Malta...en m'n belevingen verdwijnen als sneeuw voor de zon bij het lezen van jouw eerste reiservaringen... Enjoy!!