Galápagoseilanden; Santa Cruz,Isabela

4 april 2018 - Galapagos National Park, Ecuador

Vanuit Guayaquil 1,45 min vliegen, veilig en wel aangekomen op de paradijselijke en tropische Galáp.eilanden.Puerto Ayora is de hoofdplaats van mijn eerste eiland; Santa Cruz ;toeristisch,gezellige restaurants,café's,,vakantiesfeer.Van hieruit moet ik alles geregeld krijgen om op de andere 3 eilanden te geraken.Floriana ...heen, geen probleem,terug...mijn planning moeten aanpassen..uiteindelijk alles in orde.Gisteren een waanzinnig mooie wandeling gemaakt naar Tortuga Bay,gezwommen in de Pacific en heerlijk geluierd in de schaduw van de mangroves.De kat en hond worden hier vervangen door zeeleeuwen,albatrossen,iguanas....Vandaag een heftig boottochtje in full speed (2 uur hotsen en botsen) naar mijn 2 de eiland,Isabela.Iedereen trok al bleek weg,een paar kotsend over de railing  en daar bovenop een koppel Hollanders ( één van de weinigen)die het leuk vonden een vettig gebak uit hun rugzak te toveren en dit smakelijk op te eten voor de neus van een aantal zeezieken.Zelf goed overeind gebleven..De volgende 2 dagen....fiets huren en een mooie wandeling maken naar een lagoon...hopelijk weer vele dieren en vogels spotten.Isabela...totaal anders...desolaat,nog veel ongeplaveide zandwegen,weinig faciliteiten,wel het grootste eiland van de archipel met nog aktieve vulkanen.Foto's tracht ik door te sturen...geven maar een  fractie weer van hoe mooi het hier is.Voor de rest...veel Amerikanen,Zuid- Amerikanen,Europeanen in de minderheid.Voor mij alvast ,een belevenis...once in a lifetime!

1. Lutgarde:
    5 april 2018
    Echt heel mooi, leuk om wat mee te kunnen genieten! Die foto's zijn echt geweldig! Wat een mooie natuur daar! Amuseer je nog, bij ons wordt het dit weekend eindelijk lente, we zullen mogen proeven van de 20 graden 😌, vele groetjes xxx
  2. Dirk Verdyck:
    5 april 2018
    Ge hebt weeral veel geluk dat het daar zo een goed weer is!
  3. Johan:
    5 april 2018
    Gerda, formidabele ervaring weeral..doe maar eens een "galapagootje",nu je 'r bent..laat het zo lang mogelijk duren! Hier op de hei regen..klein zonnetje..in zuid Frankrijk rotweer! X
  4. Ingrid:
    5 april 2018
    Beste Gerda, je reisverhaal straalt gewoon!!! Wat fijn om jouw enthousiasme mee te mogen delen. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Dikke kus xx
  5. Mieke van de Neerhoflaan:
    9 april 2018
    Weer een toffe reis zeg...met prachtige natuur en hagelwitte stranden en een zalig zonnetje. Daar moeten wij nog op wachten...10 dagen aan zee gezeten met veel grijze luchten en wolken. Geniet met volle teugen en tot later.Groetjes X