Swellendam-Hermanus-Stellenbosch

29 november 2018 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

3 dagen geen Wi-fi.. .Vanuit een restaurant in Stellenbosch en wachtend  op de bus naar Cape Town ,mijn blog en het kontakt met het thuisfront updaten.Vorige vrijdagavond van Swellendam naar Hermanus....prachtige rit door de kleine Karoe met een prachtige zonsondergang,megawijdse korenvelden,daar tegenover de prachtige bergen.Hermanus ligt aan de zee en is vooral bekend om walvissen spotten..3 dagen tijd om over de oceaan te turen met mijn verrekijker...eerste dag pech,2 de dag heb ik geluk.Buiten walvissen kijken heb je hier het prachtige klifpad....12 km wandelplezier met schitterende uitzichten over de oceaan.Daar bovenop heerlijke restaurants,terrasjes,relaxte  sfeer en zomerse temperaturen.In mijn hostel ook de tijd genomen om mijn laatste week ZA te plannen...logies in Kaapstad,vervoer,laatste nacht Johannesburg.Hermanus- Stellenbosch....terug naar het hinterland...een prachtige universiteitsstad met veel historie en vooral mega wijndomeinenVia mijn B&B schrijf ik me in voor een dagtrip " wijn proeven"in Stellenbosch,Paarl en Franschhoek..Een buske met 10 ,aanvankelijk gereserveerde en geinteresseerde toeristen  verandert na de nodige degustaties(4 wijndomeinen) in een uitgelaten bende    licht aangeschoten buitenlanders .Wel een onvergetelijke dag in goei gezelschap achter de rug.Vandaag ontnuchteren en een mooie wandeling gemaakt door Stellenbosch naar een wijndomein...genoten van 1 glas rosé,prachtige natuur en omgeving.Vanavond richting Kaapstad...4 volle dagen om deze,naar't schijnt ,fantastische stad te ontdekken.Afgesproken om een reisgenoot daar te ontmoeten en de dagtrip naar het schiereiland te ondernemen. Na 5 weken mijn einddoel bijna bereikt...