Isabela- Floreana-San Cristobal

12 april 2018 - San Cristóbal, Ecuador

Vanmorgen vroeg gestrand op het laatste eiland...San Cristobal.Met enige vertraging ,toch proberen mijn blog bij te werken.Traag of geen Wi- fi belemmeren kontakt met de rest van de wereld.Isabela,het grootste eiland ...mooi maar viel tegen ; hotel(kostte meer dan mijn andere hostels); koud en kil,op het randje van onvriendelijk,weinig of geen informatie,de laatste nacht ;plaatselijke jeugd hield de buurt wakker.Na 3 nachtjes,terug naar Santa Cruz.Van het ene eiland naar het andere kan niet ...altijd terug naar Puerto Ayora.Zondag,8/4 vertrokken voor 3 nachten Floreana....150 inwoners,geen wi- fi,1 "bakker",4 "eettenten",een paar hostels ....back to basic.Touroperators organiseren meestal 1 dag Floriana

maar hier verblijven is een onvergetelijke ervaring.Leren " niksen","hangmatten", een boek uitgelezen,dag en nacht het geluid van de oceaan,de zeeleeuwen,de prachtige vogels,iguanas,baaien....alles slow motion,Daar bovenop logeren in "Hotel Wittmer"....een heel verhaal; eens thuis wil ik de roman over de familie Wittmer lezen.Na enig eilandgehop,vanmorgen aangekomen op San Cristobal...economische hoofdplaats van de Galapagoseil..Van hieruit vlieg  ik terug naar het vasteland met aansluiting richting Schiphol.Ook al ben ik hier nog maar juist...weerom een heel andere sfeer...minder toeristisch,authentiek,prima hostel.De laatste 2 dagen nog extra genieten.Buiten mijn beknopt verslag kan ik nog een boek schrijven over toffe en heel af en toe minder toffe ontmoetingen,ervaringen.Zoals b.v....zit je op een hagelwit strand onder een boompje...komt er niet ver van jou een bleke jongedame een beetje schaduw zoeken.Wat blijkt ...een Vlaamse dierenarts,samen met vriend runnen voor een jaar hier een dierenhospitaal....o.a. katten en honden steriliseren...één van de vnmste doelstellingen.Gisteren ,puur toevallig ...met Erika Wittmer gaan boemelen in Puerto Ayora...happy hour en eten.....en nog zovele andere verhalen....mss wel het allerfijnste van ( alleen) reizen!Foto's worden doorgestuurd.