Caraz- Trujillo

10 augustus 2017 - Trujillo, Peru

Mijn verblijf in Caraz.....wauw,wauw,wauw!!!...zie foro's!Eerste dag ; wandeling naar laguna 69....afzien....hijgend,puffend,zwetend naar 4200 m.Ik heb het gehaald en werd beloond.Tweede dag; laguna Parón in goei en zot gezelschap.2000 meter stijgen met mini- Van  via onverharde,spectaculaire weg....30 km op bijna 2 uur tijd.Daarna prachtig gewandeld langs het meer.Derde dag ; cañon del Pato....één van de gevaarlijkste routes ter wereld...35 tunnels,een deel te voet ,met zaklamp gewandeld...auto's en zwaar verkeer kunnen mekaar nauwelijks passeren,diepe afgronden....hier ontmoeten de Cordillera Blanca en de Cordillera Negra mekaar op 6 meter afstand.Al deze ervaringen beleven met een toffe bende Canadezen....onvergetelijk!Ondertussen ,na een nachtje bussen,mijn voorlaatste bestemming bereikt; Trujillo...een stad met een groot koloniaal en pre- Inca verleden.Voor de laatste 2 nachten ,heb ik mezelf extra verwend en logeer ik in een prachtig koloniaal hotel op de plaza de armas.Vandaag met het openbaar vervoer ,richting oceaan,hier 30 minuten vandaan.Heerlijke ceviche gegeten int zonneke met Pisco Sour...we eindigen met hetgeen waar we 4 weken geleden mee begonnen zijn...alleen 1000 km noordelijker.Morgen nog wat cultuur opsnuiven om overmorgenavond richting Lima te vertrekken.Zoals eerder gezegd...een noodzakelijk kwaad...ik moet hier nog een dag rondhangen alvorens mijn vlucht naar Schiphol te nemen.Mijn laatste stukje blog ,heel waarschijnlijk in Belgie.Hasta luego!

1. Lutgarde:
    11 augustus 2017
    Wat een prachtige natuur! Indrukwekkend! Het zijn postkaarten...lijkt me inderdaad tof gezelschap om mee op te trekken, precies wel veel lol gehad daar! Amuseer je nog deze laatste dagen en tot gauw! Xxx
  2. Mieke van de Neerhoflaan:
    11 augustus 2017
    Ongelooflijk...mooi!!! Je hebt een prachtige reis in elkaar gepuzzeld.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot in België.
  3. Gerda:
    12 augustus 2017
    Inderdaad...prachtig! Maar mijn blog en de foto's zijn maar een fractie van mijn ervaring van het échte Perú.Meer verhalen thuis.Super tof ,tijdens mijn reis jullie reacties te kunnen lezen.
    Tot binnenkort.XXX
  4. Jo:
    13 augustus 2017
    Indrukwekkend op foto, wat moet het dan zijn als je dat echt ziet...
    Veilige reis terug en tot binnen kort.
  5. Gerda:
    13 augustus 2017
    Dag Jo,
    Een fantastische reis achter de rug...nu nog tot vanavond op de luchthaven rondhangen.Naar Lima- stad met al mijn bagage....een heel gedoe...had ik geen zin meer in.We zien mekaar binnenkort met alle vakantieverhalen..