De Argentijnse far-west!

29 maart 2016 - Cachi, Argentinië

Vandaag rustdag.Na een prachtige excursie iin de Quabrada de las Conchas en een spannende verderzetting van mijn reis ,richting Cachi....een dagje verwennerij en niksdoen in een fantastiche hosteria.Cafayate was de moeite waard...veel backpackers,het lekkerste ijse van mijn leven gegeten,lekkere wijn..,gigantisce wijndomeinen...op 1700 meter....de hoogst gelegen plaats van de wereld waar lekkere wijn geproduceerd wordt,overweldigende natuur,supergastvrije hosts .Gisteren ,samen met een koppel met 2 pubers  uit Canada ,ricting Cachi .....150 km over onverhard terrein in een Kangoo.De Canadese familie deed een excursie...mij zouden ze droppen in Cachi...een dorp waar de tijd is blijven stilstaan.Alles ademt en ruikt ECHT Zuid -Amerika....Niet te vergelijken met BA of Patagonie....je zou denken dat je hier in Peru of Bolivie bent. Op bijna 2300 meter...grote temperatuursverschillen: 's Nachts,10 ° C,overdag bakken en braden ,35°C..Morgen met de bus ,richting Salta...naar 't schijnt een spectaculaire ,4 uur lange trip door de bergen.Ondertussen meer dan een week on the road....tot hiertoe is deze vakantie niet te evenaren.:zoveel natuurgeweld,indrukken,ervaringen. Naar het schijnt moet het mooiste nog komen als ik nog verder richting Noorden ,Boliviaanse grens trek.Benieuwd!

Éen dezer dagen tracht ik weer een paar impressies door te sturen....voor zover dit op foto weer te geven is .

1. Mieke mariaburg:
    29 maart 2016
    Van "avontuurlijk" gesproken, Gerda!
    Ik heb zo een klein beetje de indruk dat je ongelooflijk geniet.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal en de foto's.
    xMieke van Jef en Pieter
  2. Lutgarde:
    29 maart 2016
    Klinkt weer heel avontuurlijk! Ben benieuwd naar je fotootjes! Amuseer je nog! Ik lig al een paar dagen plat met een griepje.
    Tegen het weekend zouden we hier wat lentedagen krijgen! Daar kijken we naar uit! Vele groetjes en tot de volgende! Xxx
  3. Jan:
    30 maart 2016
    De mooie herinneringen van exact een jaar geleden aan dit prachtige land komen meteen terug... Alleen zal ik deze keer niet plots opduiken in een willekeurige pizzeria, ik vertoef gewoon in Antwerpen :)

Geniet van elk moment, de hoogtepunten zullen elkaar blijven opvolgen!
  4. Renilda Toelen:
    1 april 2016
    Hoi Gerda,

Geniet er met volle teugen van !

Warme knuffel !
  5. Frauke:
    8 april 2016
    Amai klinkt fantastisch! Echt leuk je verhalen! Om jaloers op te worden :)
    Geniet er daar nog van!

Groetjes