Een waanzinnig mooie reis met de bus....Tucuman-Cafayate!

27 maart 2016 - Cafayate, Argentinië

Na een nachtje bussen (bijna14 uur),vanmorgen aangekomen in Tucuman.Voor het eerst een gezellige busterminal ,waar ik nog 2 uur moest wachten op mijn aansluiting naar mijn volgende bestemming,Cafayate. Ontbijten en I-pad bij de hand ,was de tijd zo om.Weerom een luxueuze busreis voor een prikje : ong.€18 ....5 uur ,250km door een spectaculair landschap....oerwoud,hooggebergte,mijn eerste lama is een feit,cactuslandschappen,wijnvelden....daarbovenop de beste plaats in een dubbeldekker ....bovenaan ,helemaal vooraan ,in het gezelschap van een overjaarse Canadees die 5 maanden rondtrekt door Zuid-Amerika....gespreksstof genoeg ..Ondertussen veilig en wel in mijn hostel....basic,alles netjes,prima in orde en super vriendelijke eigenaars Morgen excursie naar de kloof -quebrada de las conchas-.Niet vergeten .....deze fantastische dag heb ik voor een deel te danken aan de Securidad-Policia.Gisteren ,na mijn glas wijn ,nog een luchtje gaan scheppen in het gigantische park San Martin te Mendoza..Toch wel verloren gelopen....ik kreeg het wel even benauwd....weinig volk en verkeer(goede vrijdag)....de doemscenarios spookten al door mijn hoofd en ....wie passeerden er?Ze stopten en vroegen van waar ik kwam en waar ik naar toe wilde.Met veel macho-gehalte hebben ze me naar veiliger en bekender terrein gebracht.We leren nog elke dag bii.Ondertussen voor iedereen:FELIZ PASQUA.