Otavalo-Quito-Misahualli

26 maart 2018 - Baños, Ecuador

Hoog tijd om mijn blog te updaten.3 dagen Otavalo...de markt maar vooral de omgeving waren de moeite waard.Tren de la libertad:een excursie en trip van 60 km in een gerestaureerde trein,een wandeling naar een mini escada(2x niks als je de Iquazu- watervallen hebt gezien),en het hoogtepunt...rond een kratermeer wandelen...ja wadde..500 m stijgen op 3000 m.En dat tegen de klok....Uitzonderlijk ,kwam een taxi mij oppikken na 4,5 uur want die namiddag zou ik nog naar Quito terugreizen.Over ( vakantie) stress gesproken.Eens terug in Quito,de stad verkend,la Mitad del mundo museo bezocht,met de bus een dag Mindo...nevelwoud ,vooral populair bij birdwatchers.22/3 een lange busrit( 6 uur) ,richting Misahualli- Tena...spreekt tot de verbeelding:ligt in het Amazonegebied aan de Rio Napo.Hier heb ik een fantastische excursie beleefd...met een lancha de rivier op ,wandeling in het woud,heerlijk gegeten ,comunidad bezocht...dit alles in het gezelschap van 4 Deense vrouwen ,een peuter van 2,5 en 2 fantastische gidsen.Vogels,slangen,spinnen,kevers,een overweldigende natuur,authentieke dorpen waar het leven oh zo traag gaat,puffen en zweten ...90% humididad,Deet smeren alom,prachtig gelogeerd....onvergetelijke ervaring en écht vakantie..Gisteren aangekomen in Baños...een must- do dorp...toeristisch...momenteel vooral Ecuadorianen.Mooie natuur,vlak bij een ( nog een aktieve) vulkaan waar vooral " kick" toestanden worden beoefend:zip- lining,benji- springen,rafting," the swing" en voor de saaisten onder ons ...wandelen en fietsen.Het fietsen ,daar bedank ik voor...langs de baan ,je leven riskeren!Balans 11 dagen Ecuador: weerom fantastische reis...het onderweg zijn,lieve mensen ontmoeten,de vele indrukken,de grote verschillen in landschap en klimaat op zeer korte afstand ,je gemakkelijk kunnen verplaatsen,maken van Ecuador een super vakantieland.