MP-Ollantay-Cusco-Lima

2 augustus 2017 - Cusco, Peru

Momenteel op de luchthaven van Cusco....vandaag afscheid van Zuid-Peru ,terug richting Lima waar ongeveer 3 weken geleden mijn avontuur begon.De volgende 10 dagen ,reis ik naar het Noorden....Huaraz,Caraz...de Himalaya van Zuid -Amerika.Ondertussen een aantal Inca-sites bezocht waaronder de meest bekende ...MP.Vanuit Ollantay met de trein naar MP pueblo....waanzinnig mooi.Ik had geluk en zat aan de juiste kant .Met het puntje van mijn neus tegen het raam en genieten maar.Van een continentaal ,droog bergklimaat zie je het landschap op 130 km veranderen in het groene,warme en vochtige regenwoud.Een nachtje geslapen in MPdorp of ook Aguas Callientes genoemd....'s Anderdaags om 7 uur ...gietende regen...pech voor al diegenen die om 5 uur opstaan of de Inca-trail doen om de zonsopgang bij MP te beleven.Tegen 10 uur klaarde het op ,prachtige busrit van 30 min(25dollars!h/t),bergop door de jungle.Eens boven,aanschuiven ts de massa toeristen om daarna losgelaten te worden in een speeltuin voor volwassenen.Ondanks de drukte...de moeite waard..alleen de ligging al ....blijft een mysterie hoe de Incas deze stad hebben kunnen bouwen!Om 15.30 een uur aanschuiven voor de bus terug...altijd spannend als je nog een trein moet halen.De volgende 2 dagen in de sacred valley nog mooie sites bezocht om gisteren met een rugzak vol goeie tips voor Lima,terug naar Cusco te reizen.Tot hiertoe loopt alles prima..verblijf,transport...allemaal correct,vriendelijk,niet teveel gedoe...fijn land om rond te reizen.Foto's van MP komen eraan.

1. Mieke van de Neerhoflaan:
    3 augustus 2017
    Geweldig mooi land...indrukwekkend. Gerda jij geniet van deze bijzondere reis want je straalt op de foto's.
  2. Lutgarde:
    4 augustus 2017