Kaapstad-Johannesburg

5 december 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Mijn laatste stukje blog.Gisteren van Kaapstad naar Johannesburg met een turbulente vlucht.Ik verblijf hier nog een nacht in een,buiten alle verwachtingen, prima guesthouse vlak bij de luchthaven.Vandaag nog de hele dag tijd om ...ofwel naast het zwembad te liggen of ....Johannesburg te ontdekken.Ik kies uiteindelijk voor het laatste en heb hier geen spijt van.Na goeie informatie van mijn guesthouse ,met de sneltrein richting centrum waar ik zoals in Cape Town de Hop on Hop off bus neem om  één van de hoogtepunten van JB te bezoeken; het Apartheidmuseum...beklijvend,grijpt je naar de keel en zeker geen happy verhaal op het einde van mijn ZA - reis.Balans bijna 6 weken ZA; vele belevenissen en verhalen,nooit geziene kontrasten,lieve mensen genieten van lekker eten en drinken. Een prachtig land met veel problemen....zet je aan het denken over termen zoals "vrijheid,gelijkheid,kleur ".Bij leven en welzijn ...niet mijn laatste reis ZA.Blijven dromen!